Cyprus.

Cypern var hur fint som helst och solen stekte varje dag, graderna låg runt 35 grader och jag njöt.
Vattnet i Cypern är hur underbart som helst, det var helt kristallklart och man såg tydligt den fina bottnen! Så snorkla var super roligt och det fanns många olika fiskar att dyka efter! Så om ni diggar att snorkla, far till Cypern!
 
 
På kvällarna så strosade vi runt på stan och åt middag på fina restauranger. Jag tycker att maten i Cypern var bra, men jag kan tala om att kyckling inte är deras grej att tillaga, den smakade inte så mycket och var ganska torr faktiskt, i alla fall inte där vars vi var! Det var lite trist faktiskt, men det fanns ju massor med andra saker att välja på!
Shoppingen då? Jag är inte jätte imponerad av den faktiskt, där vi var fanns det inte jätte mycket ställen att handla på och priserna var ganska höga, om man jämnför med Turkiet där jag har varit tidigare tillexempel. Så det blev inte jätte mycket shopping, men lite i alla fall. 
 
 
 
 
Buss åkte vi rätt mycket för att ta oss till centrum, stranden och även vattenparken som vi besökte en dag. bussarna var väldigt ofta super fulla och även om det stod liksom hur mycket folk man fick ta in, så var inte chauffören speciellt sugen på att följa det. Man stod ju nästan på varandra! Men det var ändå lite roligt att åka med Cyperns lokalbussar, en upplevelse i sig.
 
 
 
Sedan var ju allting väldigt fint, fina stränder och som sagt otroligt fint vatten! Det var en väldigt härlig resa!
 
 
 
 
 
 
 
 
Haha, strike a dance pose in Cyprus!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0